FAQ

Vi har gjort vårt bästa för att besvara era vanligaste frågor. Klicka på en av frågorna nedan för att läsa svaret.

Frågor om Your Voice

  • Hur blir jag medlem?

    Det är mycket lätt. Fyll bara i dina uppgifter på vår anmälningssida. Vi skickar dig en länk till registreringsblanketten så att du kan bekräfta medlemskapet.

  • Kan jag gå med i Your Voice om jag bor utanför Sverige?

    Nej, tyvärr är medlemskapet i vår online-community öppen endast för svenska medborgare.

  • Kostar det något om jag går med i Your Voice?

    Det kostar ingenting att bli medlem i vår community och du kan sluta när som helst. Du måste ha en e-postadress för att ta emot inbjudningar att delta i undersökningar och du måste ha tillgång till internet för att göra undersökningarna online.

  • Hur kommer jag till medlemssidan?

    Du måste först vara registrerad medlem i Your Voice för att kunna komma in på medlemssidan. När du väl är registrerad loggar du in med din e-postadress och ditt lösenord (längst upp till höger). Då öppnas sektionen "Mitt konto" där du kan uppdatera din profil på sidan "Min profil", titta på din undersökningshistorik på sidan "Min undersökningshistorik" och se hur många poäng du har och lösa in dem på sidan "Belöningar".

  • Kan andra medlemmar i min familj också bli medlemmar i Your Voice?

    Vi välkomnar alltid nya panelmedlemmar! Familjemedlemmar och vänner kan enkelt gå in på vår webbplats och registrera sig. Tänk på att varje panelmedlem måste ha en egen e-postadress eftersom vår kvalitetskontroll gör det omöjligt för flera panelmedlemmar att registrera sig med samma e-postadress. Alla registreringar kontrolleras i vår noggranna datakontroll.

Frågor om undersökningar

  • Varför genomförs undersökningarna?

    Företag, kommunen, offentliga föreningar och liknande organisationer är intresserade av vilka åsikter och attityder de människor har som använder deras produkter och tjänster. Ju mer de vet om vad kunder och potentiella kunder, medborgare och konsumenter tycker, desto lättare är det för dem att förbättra och anpassa sina produkter.

  • Kan ni posta undersökningarna till mig, eller ringa?

    Tyvärr kan man inte delta i undersökningarna på annat sätt än online och detta måste genomföras via internet.

  • Hur ofta kommer jag att bli ombedd att delta i undersökningar?

    Vi skickar regelbundet ut inbjudningar till undersökningar, men vi kan inte ange exakt när en medlem kommer att få inbjudningar eftersom våra undersökningar är anpassade efter varje kunds undersökningsmål. Din profil avgör om vi kommer att be dig att delta i undersökningar en eller flera gånger per månad. Det är därför viktigt att du håller din profil uppdaterad.
    Observera att vissa brandväggar kan hindra våra inbjudningar (se: "Jag får inte så många inbjudningar till undersökningar. Varför?)" Vanliga frågor.

  • Hur lång tid tar det att göra en genomsnittlig undersökning?

    Antalet frågor varierar från undersökning till undersökning. Vi försöker hålla dem så korta som möjligt samtidigt som vi måste se till att resultaten är meningsfulla. Vanligtvis tar en undersökning runt 10 till 15 minuter att genomföra.

Frågor om poäng

  • Kan mina poäng förfalla?

    Dina poäng förfaller inte. Ditt poängsaldo minskar bara när du har löser in dina belöningspoäng. Men om du väljer att lämna Asiktstorget's panel raderas dina poäng samtidigt som ditt konto. Vi rekommenderar att du löser in alla återstående poäng innan du lämnar panelen. (Gå till sidan ”Mitt konto” i medlemssektionen för att se alla poängtransaktioner.)

  • Var kan jag se mina poäng?

    Du måste logga in på Your Voice webbplats, och sedan navigera till sidan "Mitt konto". På den här sidan ser du ditt poängsaldo och information om hur du löser in dem.

  • När får jag mina presentkuponger/presentkort?

    Beställningar på papperskuponger skickas inom 10 arbetsdagar. E-kuponger skickas till din e-postadress inom 2 arbetsdagar. Glöm inte att kontrollera ditt skräppostfilter. Om du inte fått dina kuponger inom den tid som uppges ovan kan du klicka på länken längst ned på den här sidan och skicka din fråga genom vårt kontaktformulär, så kommer vår helpdesk att hjälpa dig.


    Frågor om sekretess

    • Om jag blir medlem i Your Voice, kommer jag då att få e-postmeddelanden med reklam för andra produkter och tjänster?

      Nej. Vi varken säljer eller ger bort våra medlemmars kontaktinformation och vi har ingen annonsering på webbplatsen.

    • Vem kan jag prata med om sekretesspolicyn?

      En länk till vår sekretesspolicy finns längst ned på de flesta sidorna på Your Voice webbplats liksom på den här sidan. Läs sekretesspolicyn för att hitta kontaktinformationen.

    • Varför behöver ni mina personuppgifter?

      Vi behöver dina personuppgifter för att kunna skräddarsy dina inbjudningar till undersökningar, för att SSI lättare ska kunna tolka undersökningsresultat och för att SSI ska kunna kommunicera med dig om ditt medlemskap i panelen och ditt deltagande i undersökningar. Läs vår sekretesspolicy för mer information.

    • Varför fick jag ett e-postmeddelande med en länk till Your Voice registreringsformulär trots att jag inte anmält mig?

      Det kan hända att någon skrev fel och av misstag angav din e-postadress vid ansökan om medlemskap i Your Voice. Det är också möjligt att någon har använt din e-postadress utan ditt tillstånd. Om du inte vill vara med så struntar du bara i e-postmeddelandet och den påminnelse som kommer senare. Dina uppgifter kommer inte att finnas med på någon medlemslista och du blir inte kontaktad igen. Om du fortsätter att få e-postmeddelanden kan du klicka på länken till vår helpdesk som finns i varje meddelande, så får du mera hjälp.